wtorek, 19 kwietnia 2016

POD LUPĄ #1: "Zostań, jeśli kochasz" i "Wróć, jeśli pamiętasz" Gayle Forman

Cześć!
Więc dzisiaj zdecydowałam się na pierwszy tematyczny post... Mimo wszystko tak jeszcze niepewnie czuję się z tym blogowaniem, dlatego chyba postanowiłam zacząć od recenzji książek ;)
A o co chodzi z terminem "pod lupą"? Stwierdziłam, że do tej kategorii będę zaliczać posty, w których będę coś opisywać, recenzować... Będą to pewnie przede wszystkim kosmetyki, ale też książki (jak dziś) i może jakieś filmy... Zapraszam!



Podejrzewam, że jeśli już ktoś słyszał tytuł "Zostań, jeśli kochasz" to odnosił się on do filmu, który powstał na podstawie tej książki i swoją premierę miał w 2014 roku. U mnie też od filmu się zaczęło, obejrzałam go raz, potem kilka dni później ponownie, bo tak byłam zafascynowana tą historią.
Książki te wpadły w moje ręce niedawno i szczerze przyznam, że dziwnie się czytało już po obejrzeniu filmu. Przede wszystkim wiedziałam co i jak będzie, co się stanie, co zrobi bohater... Ale wcale nie odebrało to uroku czytania, bo sporo różnice są pomiędzy oglądaniem a zagłębianiem się w historię ze szczegółami. No i przeczytałam...


Oczywiście zaczniemy od części pierwszej. Główną bohaterką jest tutaj Mia, nastoletnia wiolonczelistka, która traci swoich bliskich w wypadku samochodowym. Dziewczyna nie umiera, lecz jest w śpiączce i patrzy na wszystko co się dzieje z boku. Do niej należy wybór, czy chce odejść czy wrócić i zostać na ziemi. Podczas tego wspomina swoje życie, lepsze i gorsze dni, a przede wszystkim to jak rozwijała się jej pierwsza miłość... Chłopakiem Mii jest Adam Wilde - członek rockowego zespołu, co jest dowodem na to że przeciwieństwa się przyciągają...
Dużą rolę w tej powieści odgrywa też muzyka. Nie wiem, może to dlatego tak bardzo mi się podoba :)


Część druga, "Wróć, jeśli pamiętasz", była dla mnie dużym szokiem. Tak jak wspomniałam wcześniej historię opowiadała dziewczyna, a tutaj narratorem jest jej chłopak Adam. Zupełnie inny charakter, więc na początku ciężko było się przestawić :) Poza tym tutaj historia toczy się już trzy lata później. Chłopak tęskni za Mią i ma też do niej żal... Tylko czy dlatego, że postanowiła odejść na zawsze, czy może jest inny powód...?
No właśnie nie będę spoilerować zainteresowanym... ;)


To tyle z moje strony, mam nadzieję że zaciekawiłam. Liczę na wyrozumiałość, bo nie codziennie piszę recenzje :) Przede wszystkim zachęcam do komentowania, bo to motywuje zwłaszcza początkującą osobę :) Piszcie, czy już czytaliście czy może w ogóle pierwszy raz słyszycie ten tytuł?

- Victoria



15 komentarzy:

  1. Uwielbiam te książki! :)
    Są fantastyczne, jedne z najlepszych jakie czytałam.
    Jedynie filmu jeszcze nie oglądałam, ale wszystko da się nadrobić.
    z-pasja-w-obiektywie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie napisana recenzja!
    Czytałam obie książki i mega mi się podobają :)
    http://261-days.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. słyszałam o tych książkach, świetna recenzja
    bardzo zachęcająca ;) prowadzisz bardzo ciekawego bloga:)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    w wolnej chwili zapraszam do siebie:
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam 1 część , ale niestety na 2 nie znalazłam już czasu ;c
    Ja polecam Ci przeczytać : 7 razy dziś lub Hopeless
    http://strawberry966.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo tak, dużo słyszałam o tych książkach i mam w planach wkrótce po nie sięgnąć :)

      Usuń
  5. Bardzo ciekawy blog, zaobserwowałam :)
    Co do książek, nie czytałam ale oglądałam film. Chętnie przeczytałabym te książki, tylko że źle mi się czyta po oglądnięciu filmu.. Znam zakończenie i to dla mnie jest najgorsze ;c Co do recenzji- moim zdaniem świetnie piszesz, czekam na kolejne recenzję! :D
    Pozdrawiam ;**

    nigdy-nie-dorastac.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham te ksiazki! Jedne z moich ulubionych, ekranizacja tez swietna, czekam na druga czesc filmu :D

    http://mvrcelia.blogspot.com/ obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To czekamy razem! :D
      Dziękuję, ja również obserwuję ♥

      Usuń
  7. Nie czytałam, ale słyszałam wieeele dobrego :)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)
    veronicalucy.blogspot.com
    facebook.com/Veronica-Lucy-1640180546233277/
    instagram.com/weronikawachowiec

    OdpowiedzUsuń
  8. Lovely post!! Will you like to follow each other in GFC! Follow me and I'll follow you back.

    Emmi - justemzs.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Kocham te książki,są genialne ;).
    Może wspólna obserwacja?
    Zapraszamy do nas ;).
    fashion--twins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie słyszałam nawet tytułu. :)
    tzanetat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

BARDZO DZIĘKUJĘ ZA WSZYSTKIE KOMENTARZE! ♥
We wszystkie linki do blogów, które podajcie - wchodzę i zostawiam tam po sobie ślad :)
Zachęcam do obserwowania jeśli mój blog Ci się spodobał - to niesamowicie motywuje! ♥
Na pewno wejdę również do Ciebie i jeśli Twój blog przypadnie mi do gustu - zaobserwuję ♥